Gemeentearchief
Het gemeentearchief bewaart allerlei geschreven stukken, kaarten, foto's en krantenknipsels. In het gemeentearchief kun je informatie vinden over:
- de geschiedenis van je familie (stamboomonderzoek)
- een woonhuis of bedrijf
- een buurt of wijk
- de gemeente zelf
Wat moet ik doen?
- Geef duidelijk aan welke informatie je zoekt.
- Voor gegevens ouder dan 20 jaar kun je het beste terecht bij het streekarchief of een Regionaal Historisch Centrum (RHC) in de eigen provincie.
Stamboomonderzoek
De gemeente bewaart alleen informatie uit registraties van de gemeente zelf. Daarom kan het zijn dat je informatie voor stamboomonderzoek bij meerdere gemeenten moet zoeken. Je kunt dit als volgt doen:
- Je gaat naar de gemeente waar je informatie van wilt.
- Als sommige gegevens moeten worden opgezocht in het gemeentelijk archief dan kan de gemeente jouw aanvraag doorsturen.
- Je kunt ook terecht bij het Nationaal Archief.
Contactpersonen
Team Informatiebeheer
- Telefoonnummer: 0497 - 650 650
- E-mail: gemeente@reuseldemierden.nl